la portile ocnei

În sejurul petrecut la Târgu Ocna ne-am cazat la pensiunea Porțile Ocnei. O pensiune cochetă, cu multe plusuri, dar și câteva minusuri, în care ne-am simțit în cea mai mare parte din timp foarte bine. O alegere bună!

Plusuri:

• este așezată într-o locație de vis: încercuită de munți, pe o străduță pitorească. De cum deschideam ochii dimineața, din pat, uitându-ne pe fereastră, vedeam vârful muntelui. Ce poate fi mai energizant?

• are camere suficient de mari, nu dai cu capul în nimic când te scoli din pat, ai unde să montezi un pat suplimentar.
  • la et. 1 are o micuță cameră de joacă, lângă o imensă terasă unde puteam și noi să ne bem cafeaua, sau să prelungim micul dejun cu o lenveală bună, fără să stresăm copiii (îi băgam în camera de joacă și îi supravegheam pe geam, astfel că toată lumea era mulțumită).

• noi am avut un balcon imens + uscător unde ne puteam pune prosoapele și hainele la uscat/aerisit.
  • pe terasă am găsit steper și bicicletă, așa că am dat și noi la pedale (rar)

• la toaleta femeilor, in restaurant , erau două vase de WC, unul mare pentru mami și unul mic pentru pitic (foarte tare, n-am mai întâlnit aceată idee, dar pe noi ne-a ajutat foarte mult cu copilul).
  • ambient păcut în întreaga pensiune (muzică, peste tot locușoare de odihnă și relaxare, personal în general flexibil- cu mici excepții)
  • are un mic loc de joacă afară, cu nisip, tobogan, leagăn.

• are o micuță parcare privată, ceea ce ne-a dat un strop de siguranță și confort.
  • are un lac cu pești în spate și terase țărănești, alei frumoase, întreaga curte este un miniparc.

• chiar dacă are o cale ferată exact în spate, cocoțată pe un pod într-o laterală a pensiunii, termopanele sunt atât de bune încât nu ne-a deranjat deloc acest lucru (e drept că am fost cazați pe partea opusă).
  • în general s-au cazat acolo familii, așa că ne-a prins bine să avem prieteni de joacă. Mai greu a fost cu suportatul scâncetelor de noapte, însă noi aveam cel mai gălăgios copil, așa că nu mă pot plânge de ceilalți!

O privire pe aleea fascinant de frumoasă pe care se află pensiunea:

Minusuri:

• Ușile interioare și cele de la mobilier erau foarte zgomotoase (nu scârțâiau, doar că se trânteau foarte tare).
  • Desene pe pereți care nu au legătură cu specificul locului (puse ca nuca în perete, cu alte cuvinte). Nu e ceva care să irite, însă ar fi fost mai bine dacă lăsau pereții albi, ar fi dat și o impresie de spațiu mai larg.

Câteva impresii pe care nu știu unde să le încadrez, ele fiind nepotrivite pentru familia noastră, dar nu neapărat pentru alții:

• Pentru noi mâncarea oferită nu a fost foarte potrivită: salam, șuncă presată, cașcaval, repetate în diverse forme în fiecare dimineață nu sunt alimente pe care să le consumăm nici noi, ca adulți, nici copiii. Personalul ne-a înțeles și ne-a modificat în unele dimineți porțiile, însă posibilității lor au fost mult limitate. Pentru prânz aveau multă carne, puține legume, chestii grele. Mâncarea gustoasă, de altfel, dar gătită ca la români: cu prăjeli, cu grăsimi, pe care noi le cam evităm. Nici în jur nu am găsit ceva mai bun, chiar am mâncat mâncare mai proastă, așa că ne-am întors la pensiune și am mâncat numai acolo.
  • Balustrada de susținere de pe scări este nepotrivită pentru un copil, dacă acesta se împiedică, are toate șansele să cadă printre balustradă și scări, de la etaj. Stres! Tot timpul trebuia să coborâm cu cel mic în brațe, iar pe cea mare să o ținem bine de mână pentru a evita ceva neplăcut. E drept, că mereu suntem atenți când ne aflăm cu ei pe scări, dar era groaznic când unul dintre noi trebuia să coboare cu amândoi!
  • Prizele sunt așezate jos și neasigurate pentru copii (stresant). Noi am rezolvat mutând tot mobilierul din cameră pentru a acoperi prizele, dar era foarte obositor când aveai nevoie de ele!
  • Pentru că avem doi copii, ne-am dorit un apartament. Ni s-a oferit suita, care are usa de acces-o cameră mare-una mică și apoi o toaletă. Pe noi această compartimentare nu ne-a avantajat deloc. Noaptea, ca să ajungem la toaletă, trebuia să trecem prin camera celui mic, care se trezea de fiecare dată și începea să plângă!!! Un stres. Invers nu ne puteam așeza, pentru că cel mic are ora de culcare foarte devreme și dacă l-am fi pus în camera mare, ne bloca ușa!
  • În camere au tot felul de odorizante chimice, pe care noi le-am scos afară de cum am intrat. Mirosul a persistat câteva zile. Pe când eram mulțumiți că am scăpat de el, doamna de serviciu ne-a făcut o bucurie și ne-a spălat podeaua cu o substanță chimică foarte puternic mirositoare, care ne-a iritat din nou nasul! Vina noastră că nu am anunțat că preferăm să spele doar cu apă.   Cum toate au o rezolvare, per ansamblu pensiunea este foarte potrivită pentru un sejur cu familia! Curtea, deși micuță, și amplasarea sunt de nota 10+++.  Mult verde, multe flori, multe terăsuci drăguțe de relaxare, tot ce îți poți dori!!! REVENIM!!!