din experientele noastre prin lepsa

Daca aveti la dispozitie o saptamana (pe cat se poate in extrasezon), va recomand sa o petreceti in Lepsa, unde aveti de vizitat cateva obiective deosebit de frumoase. Drumul este foarte bun (pe alocuri inca se consolideaza) si dinspre Braila-Odobesti si dinspre Targu Secuiesc sau Onesti.

O imagine de pe traseu, in apropiere de Lepsa (un popas pentru reglarea camerei foto):

Verificati cu atentie oferta de cazare pe internet si faceti rezervarea in prealabil, ca sa nu mai pierdeti timpul acolo. Sunt asa de multe vile si majoritatea au conditi acceptabile, incat nu se merita sa orbecai ore in sir dupa o gazda. Eu as alege Vila Potcoava pe viitor, chiar daca se afla la iesire din sat. Localnici mai sunt foarte putini in Lepsa, proprietari fiind in general galateni, urmati indeaprope de constanteni. Casele sunt majoritatea de vacanta, adica se deschid in apropierea sezonului sau a sarbatorilor de iarna si trag obloanele in restul anului. Constructii care mai de care mai frumoase si mai confortabile, toate locuintele de aici se afla la poalele muntelui, de-a lungul unei sosele principale (de asta va spun ca nu conteaza foarte mult locul de cazare, oricum mai toate iti ofera aceeasi priveliste si bune conditii).

Prin sat nu am vazut sa existe constructii cu specific muntean sau vreun element definitoriu al zonei, insa ca ansamblu, se ridica la nivelul pretentiilor turistice: un catun cu veselie de vacanta si mister montan.

Si daca am vorbit de cazare, sa vorbim si despre mancare. Inafara de oferta pensiunilor sau hotelurilor (eu am vazut doar un singur hotel, Tresor, in mijlocul satului) care au inclusa masa, mai poti alege o pizzerie, Amicii Mei, la capatul satului (inspre Targul Secuiesc). Servesc o pizza foarte buna, mai ales specialitatea casei- foto 2.

In centru exista o pastravarie, pe care noi am gasit-o mereu inchisa. Se pare ca un kg de pastrav ar costa 20 lei si cu siguranta il poti pregati la gratar, in curtea pensiunii unde te-ai cazat, pentru ca mai toate locatiile iti ofera acest serviciu. Curtea pastravariei este foarte frumoasa; va pun cateva imagini pentru demonstratie.

Despre peste, noroc ca ne-am carat de acasa. Lemne si carbuni ne-a dat gazda. Lada frigorifica a rezistat cu brio si ne-a iesit un gratar delicios. Cantitate mare, ca multe guri am avut de hranit! Eu m-am ocupat doar de foto, ca la capitolul harnicie prezint imense lacune.

Am gasit in Lepsa 2 magazine cu apa, bauturi racoritoare si alcoolice, tigari, fructe, paine, ceva de rontait, conserve, legume, insa este bine sa va faceti cumparaturile de pe drum si sa apelati la minimarketurile de aici doar pentru urgente.

Obiectivele de vizitat le-am prezentat in articolele anterioare: Cheile Tisitei, Cascada Putna, Manastirea Lepsa, Pastravaria, o rezervatie la vreo 2 km de Lepsa (cand vii dinspre Odobesti), careia nu i-am retinut numele si nici n-am avut timp sa o exploram.

La intoarcere spre casa, luati-va ca suvenir o rola de cascaval de la mamaia Stanca. E delicios si acceptabil ca pret.

Drumul Lepsa- Targu-Secuiesc este extrem de salbatic si de frumos, prin serpentine periculoase si un peisaj de vis. Am facut un popas in Ojdula (un sat romanesc??? populat de maghiari).

Ne-am plimbat putin si prin Targu-Secuiesc.

In pasul Oituz ne-a prins potopul:

Spre Soveja n-am putut sa mergem pentru ca drumul este inchis, practicabil doar cu atv-ul. Nu am avut timp pentru aventuri cu atv-ul, asa ca a ramas restanta pentru data viitoare.

Primul contact pe care il ai cand cobori din masina in Lepsa este cu aerul foarte rece. Tine la indemana un hanorac grosut, ca sa nu fie nevoie de Fervex. Apropo, nu am vazut farmacii pe aici, asa ca vin-o cu trusa pregatita. Noi am sacrificat din ”cutiuta salvatoare” pastilele cu fier pentru colegii incepatori care s-au confruntat cu ameteli din cauza inaltimilor de pe trasee si a rezistentei scazute la efort sustinut. Alte nevoi, slava Domnului, nu am avut!

In expeditiile pe munte sa nu uiti sa-ti iei sandwichuri, fructe si multa apa. Noi am uitat sandwichurile acasa, insa minunatiile naturii ne-au potolit si foamea si setea! Hraniti spiritual, am rezistat pana la pizzerie.

Astea fiind spuse, nu-mi ramane decat sa va urez: “Drum bun!”

This entry was posted in plimbarica. Bookmark the permalink.